Köszöntök Mindenkit!


Nyíri Eszter Stiga vagyok, diplomás óvónő, amatőr író.

Ezen a blogon találjátok írásaim egy részét - novellákat, gondolatokat, mini-regényeket -, megjelent műveimet és "írói" világom főbb eseményeit, történéseit.

(Használjátok a címkéket!)



Oldalt elérhetitek az alblogjaimat

(Full Moon - Twilight fanfiction, Renesmee és Jacob szerelmének varázslatos története;

Tündérmesém - Anne, egy cseppet sem hétköznapi, nyüzsgő fiatal nő meséje, aki a távoli, ködös Angliában kergeti álmait és a lehetetlennek tűnő szerelmet;

BackStage - a Sacckával közösen komponált sztori, mely egy musicaliskola mozgalmas, színes életébe enged betekintést).



Ha erre jártok és kis világom elnyeri tetszéseteket, hagyjatok nyomot magatok után!



Jó olvasást, keltsük életre a mesét!



Stigu _@/”




2011. október 22., szombat

Gondolatok - Az ősz







Az ősz


Mostanra már tagadhatatlanul megérkezett a leginkább nem szeretett évszakom. Az ősz.
Ráadásul idén egy sokáig elhúzódó, kellemesen meleg indiánnyár kellős közepébe robbant bele, olyan hirtelen, hogy még az átmeneti (mások által télinek titulált) kabátomat sem sikerült időben előbányászni.

Azon gondolkodtam, hogy vajon csak nekem ilyen kínkeservesek ezek a hónapok? A munkahelyi közvélemény-kutatásból az derült ki, hogy az évszak megítélése nagyon változatos.

Nekem leginkább a jó meleg utáni hideg, a hosszan elnyúló, hűvös, kellemetlen eső, a véget nem érő latyak, és a közelgő tél jut róla eszembe. Ja, és persze vegyük hozzá, hogy sokaknak ez még mindig az iskolakezdést is magában hordozza (nekem szerencsére már nem társul hozzá ez a kellemetlen élmény… maximum az óvodakezdés).


De tényleg csak ennyiről szólna az ősz?

Ha egy nem ősszel születettet kérdezünk, akkor nagy valószínűséggel ő is csak ennyit lát ebben a kellemetlenül nedves évszakban. (Én tavaszi vagyok, így a nyíló virágok és a sarjadó fű illatának sajátos keverékét szeretem a legjobban, és azt a kellemes, napsütötte aromát, ami megbizsergeti az ujjaim végét…)


Viszont ahogy túltekintettem a hidegen és az esőn, rájöttem, hogy nagyon sok szépség is van ebben az évszakban.
Egyrészt beletartozik a természet szüntelen rendjébe (nekünk, közép-európaiaknak), az élet egészének egy igencsak fontos része. Ilyenkor megtapasztalhatjuk, hogy hogyan hervad el a létezés, hogyan készül az „élet” a halálra. A fák szép sorban elhullajtják a leveleiket, megszabadulnak a már nem kellő részektől, megszabadulnak a létezéshez kötő dolgoktól. Ha jól tudom, az idős észak-amerikai indiánok is magányosan haltak meg, mert szerintük meghalni így lehet szépen. Úgy tűnik, a fák, növények is magányra vágynak.

Másrészt ott vannak azok a gyönyörű, csak az őszre jellemző színek, amik ráadásul nagyon jól mutatnak együtt. A bordó, a barna, a sárga rengeteg különböző árnyalata, az üde színfoltként vissza-visszatérő zöld, ami kicsit emlékeztet még minket a nyárra.

Aztán ne feledkezzünk meg az első dér csípte sütőtökről és a meleg, barátságos tűzzel pattogó kandallóról. Arról a fanyar, torkot kaparó szagról, ahogy ég a száraz avar. Vagy a városiaknak ott az a csodás illat, mikor az első fűtés alkalmával ráég a radiátorra az egész évben felgyülemlett por.


És akkor még nem is írtam a lábam alatt ropogó száraz, friss avar szívet melengető hangjáról…









_@/"

9 megjegyzés:

  1. Szia, Cica!

    Már most tudom, hogy nagyon fogom szeretni tőled ezeket a rövid gondolatokat. :) Én is imádom, amit írtál! ;)

    Nem tudom, hogy én melyik évszakot mondanám kedvencemnek. Én téli vagyok, és talán az áll hozzám a legközelebb, a hófehér takaróba burkolódzva minden olyan tisztának és igaznak tűnik. A második talán az ősz; imádom az őszi eső illatát, a ropogó, színes leveleket és mindazt, amit leírtál. :) A harmadik a tavasz, mert akkor minden új életre kel. Végül a nyár... A kánikulában egyszerűen nem bírok létezni. De az az évszak is hozzátartozik az élet rendjéhez, az állandó körforgáshoz. Hát, jövőre is vizes törölközővel a vállamon fogom átvészelni...

    Köszönöm a gondolatot! :) Jól esett és elgondolkodtató volt olvasni. :)

    Cupp.
    Aby <(@ˇvˇ@)>

    VálaszTörlés
  2. Hahó,

    Aby, mintha a fejemben olvastál volna. :)) Úgy néz ki én független vagyok, mindegyik évszakban találok valamit, ami tetszik vagy éppen nem. :DD Jó ötlet volt ez a Gondolat dolog. ;))

    BB

    VálaszTörlés
  3. Sziasztok!

    Először is, köszönöm, hogy hozzászóltatok. :)

    Aby, én mindig is tudtam, hogy szeretni fogod a gondolatokat. :)
    Valahogy nekem az ősz a leg-nem-kedvencebb, nem bírom az őszi esőt (a nyári... az jöhet :D).
    Valahogy nekem ez a nyár nem volt olyan vészes, persze meleg volt, és utáltam :), de mikor jön a hideg idő, és fagyoskodok, akkor visszasírom mindig a meleget. :)

    BB, nekem kell hozzá egy kis elmélyülés, hogy minden évszakban találjak valami szépet, elsőre sajnos rögtön a negatívumok ugranak mindig be. :)
    Örülök, hogy tetszik a "Gondolat" kezdeményezés. :) Úgy tervezem, hogy minden héten (hétvégén) fel fog kerülni 1-1. :) Remélem, hogy lesz ennyi gondolatom. :)

    Köszönöm még egyszer a véleményeteket.

    Pusz: Stigu _@/"

    VálaszTörlés
  4. Szia, Stigu!

    Én is hozzászólok. :)

    Először is, érdekes dolgokat írtál. Annak ellenére, hogy én őszi vagyok (mindjárt megint öregebb leszek egy évvel :S), nekem is a tavasz a kedvenc. Mindig is imádtam, ahogy újraéled a természet, minden kivirul, a fák rügyeznek, nyílnak a virágok, melegszik az idő stb.
    A második helyen azt hiszem holtversenyben áll a maradék három évszak. Nem tudnék dönteni, melyik a kedvenc.
    A télben ott a mikulás, a karácsony, a gyönyörű hóesés. A nyárban imádom a vakációt, nyaralást, ki hogy hívja. Nekem a pihenés és a "pörgés", utazgatás csodás keverékét jelenti. Mondjuk ez lehet, hogy változni fog, ha már nem fogok egyetemre járni. A forróságot én sem bírom, de a tengerparti nyaralás nálam mindent visz. :) Ugyanakkor a hideget is utálom, ezért nem szeretem jobban a telet. :)
    Az ősz lenyűgöz a színeivel. Kedvencem, mikor egymás mellett különböző fák, bokrok, különböző színű levelei gyönyörű színkombinációt alkotnak. Szívet melengető látvány, annak ellenére, hogy a latyakot, esőt még jobban utálom, mint a hideget. :D Na és persze a szülinapom is ott van az őszben...

    Szóval tényleg nem tudok egyértelmű másodikat mondani, de a tavasz az örök kedvenc. :D

    Tetszenek a gondolataid! Mégha időhiány miatt nem is mindig reagálok, tudd, hogy szívesen olvasom őket. :D

    Puszi:
    Atyus

    VálaszTörlés
  5. Szia Stigu!

    Az ősz, a hideg nekem sem a kedvencem, jobban szeretem a tavaszt, és a nyarat, bár én sem bírom a kánikulát. Most számomra is túl hirtelen jött a hideg idő a késői nyár után, ezért nehezen viseltem én is. Igyekszem meglátni benne a szépséget, hisz a fák, a lehulló levelek színei gyönyörűek, de én jobban szeretem a szobából nézni! :)
    Puszi: Judit

    VálaszTörlés
  6. Ha már a színeknél tartunk...
    A napokban, amikor kiszálltam az autóból az udvaron és ránéztem a cseresznyefára... Voltak még zöldes levelei, de a zöme sárgásan mutatott (tényleg szép látványt nyújtott, eddig nem figyeltem ennyire az ősz színeire) és akkor döbbentem rá igazán, hogy mennyire gyorsan múlik az idő. Olyan, mintha nemrég értem volna haza a nyaralásból. :))

    VálaszTörlés
  7. Sziasztok!

    Hűű, olyan jól esik, hogy ilyen sok szépet írtok hozzászólásban. :D Rég nem volt ekkora forgalom a blogon... :))

    Atyus!
    Nah, akkor te vagy az az őszi, aki nem szereti az őszt. Úgy veszem észre, hogy a későiek azok, akik nem bírják annyira. Talán, mert az ősz ezen része azért már elég nedves, hideg, meg minden, amit nehéz szeretni. :S A tavasz imádattal mélységesen együtt tudok érezni; a májusnál nincs szebb! :D
    Örülök, hogy tetszenek a gondolatok. (Most épp bajban vagyok, mert eddig semmi értelmes nem jutott eszembe, amiről hétvégén írhatnék nektek.)

    Judit!
    Én is keresem minden nap benne azt, amit szerethetek, de nagyon nehéz. Ma épp a gumicsizmámért rajongtam, mert annyira cuki kockás... sajna a falevelek ropogását ma nem tudtam hallgatni. :) Már előre félek a télből, mert nem tudom, mit fogok tudni szeretni benne... :S

    BB!
    Igen, az idő múlik, mint a csuda. Én még emlékszem a nyári melegre a bőrömön, meg a hideg "nyakkendő" érintésére a torkomon (nyáron mandulaműtétem volt), és a keveset takaró felsőkre. Most meg már át van rendezve a szekrényem, és a derekamat takaró ruhák vannak elől... :( Hozzuk vissza a nyarat! Vagy legalább a tavaszt! :))
    Mondjuk biztos, hogy ilyen hamar fog eztán is repülni az idő, és hipp-hopp tavasz lesz, és azt megint imádni fogom. :)

    Köszönöm még egyszer, hogy írtatok! :)
    P: Stigu _@/"

    VálaszTörlés
  8. Szia Stigu!

    Na muszáj újból hozzászólnom. Ma kirándulni voltam Martonvásáron a Kastélyparkban.
    Egyszerűen csodálatos volt. :)) Azok a gyönyörű fák ezer féle színben, rég láttam ilyen szépet. Nagyon sokat hozzáadott, hogy nagyon kellemes idő volt. Sétáltam a lehullott avarban is. Úgy látszik ilyenkor mégis csak szeretem az őszt, gyönyörű volt, rengeteg képet készítettem.
    Ettől felbuzdulva jövő vasárnap is megyünk ha jó idő lesz az Alcsúti arborétumba. :))
    Akkor szeretem az őszt? Eddig nem is tudtam.:D
    Azért a hideg latyakos időt még most sem kedvelem, ilyenkor belülről csodálom a fákat.

    Puszi: Judit

    VálaszTörlés
  9. Szia Judit! :)

    Először is: bármikor nyugodtan hozzá szólhatsz! :)
    Martonvásár amúgy is gyönyörű hely, gondolom, hogy most ősszel, azokkal a szép színekkel milyen gyönyörű lehetett. :) Legközelebb kéretik képeket is mellékelni nekem (mondjuk mail-ben)! :D
    Ezt a kellemes időt én is nagyon csípem. Ma, miközben a buszhoz rohantam, végig ropogtak a falevelek a lábam alatt... annyira jó volt hallgatni. :)
    Igen, úgy látszik, szereted az őszt. Mondjuk, így belegondolva, az esőmentes ősszel nekem sincs bajom. A szeptemberi meleg indiánnyarat kifejezetten szeretem - akkor még meleg van, de nincs akkora hőség, mint nyáron. :) Ehhez ráadásul hozzájön a neve is... indián... :))

    Én most próbálom szoktatni magam az esőhöz is (egyelőre még csak gondolatban), mert hát Angliában elég gyakran esik, évszaktól függetlenül. :)

    Várom a beszámolót a következő kirándulásról is. :)

    Köszönöm, hogy írtál. Pusz: Stigu _@/"

    VálaszTörlés